Mezzo Monte

Vanaf 1 januari 2019 zijn wij werkzaam vanuit de statige villa 'Mezzo Monte' (midden op de berg) in Amersfoort. Dit kantoor is op loopafstand van het treinstation Amersfoort. Deze villa werd in 1900 gebouwd en was aanvankelijk in gebruik als onderwijsinstituut. Daarna werden het twee woonhuizen. Onder andere de burgemeester van Amersfoort woonde hier met zijn gezin. Gedurende de Tweede Wereldoorlog was de Ortskommandantur gevestigd in het pand (foto rechtsonder).

Na de Tweede Wereldoorlog nam de Vereniging van gebruikers van stoomketels en krachtwerktuigen haar intrek in het pand. Zij waren tot 1998 gevestigd in de villa. De Vereniging was ook verantwoordelijk voor de aanbouw achter de villa. Het adviesbureau KWA dat is ontstaan uit deze vereniging huist nog altijd in deze aanbouw. De kantoorvilla wordt nu gebruikt door Vlaskamp Advocaten en SVC Groep. Door de komst van SVC Groep naar Mezzo Monte is deze weer opgedeeld in twee separate delen en zijn wij aan de Prinses Marielaan 1 te Amersfoort gevestigd. Omdat dit adres jaren niet in de Basisadministratie Adressen en Gebouwen (BAG) heeft gestaan, zal uw routeplanner waarschijnlijk moeite hebben met het huisnummer. U kunt Prinses Marielaan 6, Amersfoort aanhouden in uw routeplanner. Onze inrit bevindt zich hier tegenover.

De villa is momenteel 'ingepakt' voor een grondige renovatie van de buitenzijde. Zodra dit klaar is zal de villa weer als een 'prachtige vlinder uit haar cocon' verschijnen. Wij zorgen er dan ook voor dat de villa vanaf de Utrechtseweg weer in volle glorie te bewonderen is, door de bossages voor de villa te kappen.