Over ons

Wij zijn SVC Groep, accountants en adviseurs voor financieel dienstverleners. Wij geven onze klanten tijd voor ondernemen. Dit doen we door vanuit onze kernwaarden 'Ondernemend', 'Verbindend', 'Pragmatisch' en vanuit 'Bewezen expertise' onze klanten op alle onderdelen van hun bedrijfsvoering te ondersteunen.

Hierbij kijken we continue naar de ontwikkelingen in de markt en beoordelen wat dit betekent voor onze klanten en onze dienstverlening. Daarom blijven we nieuwe diensten en producten ontwikkelen
die onze klanten in staat stellen om hun bedrijfsvoering te monitoren en beter te
presteren dan hun concurrent. Niet alleen dagen we onszelf doorlopend uit om onze dienstverlening te verbeteren, maar ook onze klanten. Zo houden wij elkaar scherp!

SVC Groep

SVC Groep is in 2003 opgericht door drie samenwerkende adviseurs. Onder het motto 'Samenwerken aan kwaliteit' werd marktkennis gecombineerd met kwaliteit en continuïteit. Vanuit dit samenwerkingsverband zijn in de loop der jaren verschillende bedrijven ontstaan. Vanaf 1 januari 2016 vallen deze bedrijven onder SVC Groep, met een vierhoofdige directie. De aandelen van SVC Groep zijn sinds oktober 2023 volledig in handen van PIA Group Netherlands BV. Dit maakt dat wij de onafhankelijkheid en continuïteit van onze dienstverlening kunnen garanderen.

Binnen SVC Groep werken accountants en adviseurs samen aan klantvragen. Door onze specifieke  kennis van de branche zijn wij als geen ander in staat om onze klanten optimaal te ondersteunen en hiervoor speciale tools te ontwikkelen. Denk in dit verband aan het SVC Kennisportal, Volmachtmanagement en de SVC Audittool.

Positie in de markt

Onze klanten bevinden zich in de hele bedrijfskolom van de financiële dienstverlening. Wij kunnen niet alleen banken- en verzekeraars tot onze opdrachtgevers rekenen, maar ook brancheorganisaties, serviceproviders, volmachtbedrijven en financieel dienstverleners. Doordat wij in de haarvaten van de branche zitten, worden wij vaak gevraagd mee te denken in ontwikkelingen in de branche en zijn wij onder andere auteur en docent in de NIBE-SVV opleiding Gevolmachtigd Agent en trainers voor de permanent educatieprogramma's van de SAR. Tenslotte publiceren wij regelmatig artikelen in vakbladen, deze kunt u hier vinden.

PIA Group

SVC Groep maakt deel uit van PIA Group. Binnen PIA Group wordt de kracht van ons kantoor gecombineerd met shared services. Dit maakt dat wij onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn, onder andere door een goede samenwerking op het gebied van jaarrekening controles en fiscaal advies.

Maatschappelijk verantwoord

Wij zijn ons bewust van onze omgeving en onze rol in de samenleving. Daar houden wij niet alleen rekening mee bij onze reguliere werkzaamheden, maar maken wij ook bewuste keuzes. Zo werken wij al jaren volledig digitaal, verstrekken wij bijvoorbeeld geen papieren (advies)rapporten en kiezen wij voor leveranciers die maatschappelijk verantwoord ondernemen ook in hun DNA hebben. Dit is ook een van de redenen dat wij lid en één van de founding partners van de stichting INSVER (instituut voor verduurzaming van de verzekeringsbranche) zijn.

Logo INSVER

SVC is als gastdocent betrokken bij Stichting LEF (Leven En Financiën). Op basis van een mbo-lesprogramma wordt jongeren in de leeftijd van 15 tot en met 22 jaar geleerd verantwoordelijk met geld om te gaan. Daarnaast verstrekken wij studiebeurzen aan kinderen in kansarme landen. Dit doen wij door nauw samen te werken met een stichting die lokaal geworteld is en weet waar behoefte aan is. Tenslotte ondersteunen wij een aantal goede doelen, die dicht bij onszelf of onze medewerkers liggen.

Mezzo Monte

Vanaf 1 januari 2019 zijn wij werkzaam vanuit de statige villa 'Mezzo Monte' (midden op de berg) in Amersfoort. Dit kantoor is op loopafstand van het treinstation Amersfoort.