Adfiz en SVC starten BedrijfsVergelijkend Onderzoek

30 juli 2018 om 16:40

Een goed BVO geeft inzicht en richting. Door met collega's over uitkomsten te sparren creëert u de gelegenheid elkaar te inspireren en visies op de toekomst te slijpen. We delen kennis en ervaringen. Met het BVO zorgen we ervoor dat u met goede en vergelijkbare advieskantoren in een vertrouwde omgeving kunt sparren met elkaar. Het BVO is voor de hele branche beschikbaar, dit verhoogt de kwaliteit en representativiteit van het onderzoek.

Wat levert het BVO u op?
Het BVO geeft antwoord op de volgende vragen:

• Waar staat uw bedrijf?
  • Waar staat u ten opzichte van collega bedrijven?
  • Zijn uw kosten te hoog of is uw productiviteit te laag, of doet u het juist beter dan collega's?
De benchmark geeft inzicht in hoe uw bedrijf ervoor staat ten opzichte van het gemiddelde van vergelijkbare bedrijven qua omvang en soort werkzaamheden. De resultaten uit het onderzoek worden in een sparsessie toegelicht aan de deelnemende bedrijven. Als het aantal deelnemende kantoren het toelaat, worden deze sessies ingedeeld op basis van fte en/of type kantoor.

De benchmark richt zich specifiek op de resultatenrekening en is opgezet langs een viertal kwadranten welke we nader beoordelen:
  • Omzet & portefeuille (bemiddelingsprovisie, volmachtbeloning, serviceabonnementen, advies en bemiddeling)
  • Personeel & organisatie (bezetting en kosten)
  • Overige bedrijfskosten (automatiseringskosten, huisvesting, etc.)
  • Rendement (EBIT, EBITDA en resultaat voor belastingen)
Vertrouwelijkheid
Voor het BVO is vertrouwelijkheid en adequaat gegevensbeheer cruciaal. SVC vindt dit dan ook zeer belangrijk. De door u verstrekte data is alleen voor de onderzoekers inzichtelijk. SVC gebruikt de ontvangen data niet voor andere doeleinden. Adfiz ontvangt de (niet naar kantoren terug te herleiden) overall cijfers, welke inzicht geven in de ontwikkelingen van de branche.

Kosten
Het BVO bestaat uit een benchmarkrapport en een sparsessie waarbij het rapport als uitgangspunt dient. Het rapport is ook los verkrijgbaar. Leden van Adfiz ontvangen een korting. De onderstaande kosten zijn exclusief BTW.

Regulier Adfiz-leden
Rapportage € 275,- € 245,-
Rapportage + sparsessie € 385,- € 315,-

Geïnteresseerd?
U kunt zich aanmelden via onze website door op deze link te klikken.